Effa Motors - China Car Forums
chinese cars - china car forums, chery, geely CCF - The Chinese Car Community China Car Forums - Zhonghua Junjie
Home :: Forums  :: Manufacturers :: Articles :: About Us :: Vendors :: Analysis Reports

Go Back   China Car Forums > Chinese Car Manufacturers > Others

ChinaCarForums.com is the premier Chinese Car Forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.
Reply

Thread Tools Display Modes
Old 03-25-2007, 09:58 AM   #1
Moriah
Member

Post Effa Motors

No Uruguay, existe uma nova marca de carros, Effa. Parece que a marca pertence ao Grupo Mancini, que revende carros da marca JMC no Uruguay. Mas, o site da empresa está em inglês...
Esta marca, vende os modelos Ideal, Cargo(van Changhe), Truck(truck JMC) e pickup(Landwind).
Algém teria mais informações a respeito desta marca? É uruguaya mesmo, ou pode ser mais uma chinesa?

Moriah
Moriah is offline   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 03-28-2007, 12:24 PM   #2
4*real*Made_in_China
Senior Member

4*real*Made_in_China's Avatar

Cool Translation

Translation:
In Uruguay, there is a new brand of cars, called "Effa". I seems that
this brand belongs to the Mancini group, which sells cars of the JMC
brand in Uruguay. However, the site of this company is in English.
This brand(Effa), which sells: The "Ideal", "Cargo"(Changhe van), "Truck" (JMC Truck) and the "Pickup" (Landwind). Does someone have more information on this (Effa) brand? Is it Uruguaian or could it be Chinese?
-- (I Translated this with the help of an online dictionary, my knowledge of
Spanish, and a basic knowledge or Portuguese).
If you reply, I will translate your reply into Portuguese so that
Moriah understands(Please write something that's easy enough to
translate) thanks.

- Moriah, Eu traduzirei a resposta no português.
Poderia você dar-me o site da empresa? -
4*real*Made_in_China is offline   Reply With Quote
Old 03-28-2007, 06:56 PM   #3
Moriah
Member

Smile Res:Effa

Amigo, o grupo Mancini, tem origem no Brasil, com a Industria Mancini. Esta pertence ao Grupo Effa. Hoje descobri que este grupo tem intenções de entrar no mercado brasileiro. Os carros da Effa são de origem chinesa(Changhe-Suzuki, JMC, Changan). Eles já estão sendo vendidos no Uruguay? Eu moro aqui no Brasil, e voce é de onde? Além da marca Effa, existe a Kin Motors(motocicletas). Os sites das duas empresas apenas divulgam os produtos, mas não os vende. Inclusive, o endereço do Grupo Effa, é de São Paulo. O Grupo Aler do Uruguay, é que vende os carros da JMC por lá. www.effamotors.com e www.kinmotors.com desculpe não colocar os pontos, pois ainda não sei como botar os links no site.

Moriah

--Translation--: My friend, the Mancini group, which has Brazilian origins,(as does Mancini industries) belongs to the Effa group. Earlier today, I discovered that this group has intentions to enter in the Brasilian market. The Effa cars are of Chinese origin (Changhe-Suzuki, JMC, Chang'an). Are they already being sold in Uruguay? I live here in Brazil, where are you from? Beyond the Effa brand, there also exists Kin Motors(Motorcycles). The sites of the two companies only speak of their products, but not their sales. Also, the address of the grupo Effa is in São Paolo (Brazil). The grupo Aler in Uruguay sells JMC there. www.effamotors.com and www.kinmotors.com.

Last edited by Moriah; 03-28-2007 at 07:01 PM.
Old 03-28-2007, 07:09 PM   #4
Moriah
Member

Default Grupo Effa

O site do grupo: www.grupoeffa.com
No Uruguay: www.grupoaler.com
No Brasil: www.kinmotors.com.br

Moriah

Last edited by Moriah; 03-28-2007 at 07:11 PM.
Old 03-29-2007, 05:48 AM   #5
4*real*Made_in_China
Senior Member

Post Resposta a sua pergunta

Quote:
Originally Posted by Moriah
Amigo, o grupo Mancini, tem origem no Brasil, com a Industria Mancini. Esta pertence ao Grupo Effa. Hoje descobri que este grupo tem intenções de entrar no mercado brasileiro. Os carros da Effa são de origem chinesa(Changhe-Suzuki, JMC, Changan). Eles já estão sendo vendidos no Uruguay? Eu moro aqui no Brasil, e voce é de onde? Além da marca Effa, existe a Kin Motors(motocicletas). Os sites das duas empresas apenas divulgam os produtos, mas não os vende. Inclusive, o endereço do Grupo Effa, é de São Paulo. O Grupo Aler do Uruguay, é que vende os carros da JMC por lá. www.effamotors.com e www.kinmotors.com desculpe não colocar os pontos, pois ainda não sei como botar os links no site.

Moriah
Eu penso de que a empresa(Effa) é um importador de carros chineses.
Eu encontrei alguns sites: Wikipedia (em Inglês) e o site de Effa que
você me deu. De acordo com wikipedia, o Effa Ideal é o mesmo que el
Changhe-Suzuki Ideal vendido no China desde 2003. Ao meu parecer, apenas o logotipo e a marca alterou, é realmente justo um carro chinês.

Deveremos attendres as outras respostas para ver que os outros pensam.
--
Eu falo realmente muito pouco Português, mas falo muito Espanhol e Francês (Eu usei um tradutor para encontrar palavras que eu não sei).
Falo Inglês, Francês, Espanhol, e estou aprendendo o Japonês
Interesses Português mim muito, seu divertimento falar com você!
Eu moro no France, muito distante! Bom dia, eu espero que eu lhe ajude!

-Você sabe outros forums do carro no português?-

--Translation--

I think that Effa is an importer of Chinese cars. I found some sites: Wikipedia(in English) and the Effa site
you gave me. According to Wikipedia, the Effa Ideal is the same as the Changhe-Suzuki Ideal sold in China since 2003.
In my opinion, Only the logo and the brand have been changed, its really just a Chinese car.

We should wait for more responses to see what the others think.
--
I actually speak very little Portuguese, but I speak a lot of Spanish and French (I used a translator to find words that I don't know). I speak English, French, Spanish, and I'm learning Japanese.
Portuguese interests me a lot, It was very fun talking with you!
I live in France, very far away! Good day, I hope that I helped!

Do you know any other car forums in Portuguese?
Old 03-29-2007, 10:59 AM   #6
Moriah
Member

Bom, participo de outro forum: www.noticiasautomotivas.com.br onde eu também envio mensagens e noticias sobre carros. Moro no Brasil, e falo apenas portugues, mas minha esposa é professora de espanhol. Ainda não aprendi por preguiça
Realmente a Effa parece mesmo um importador da Changhe-Suzuki e Hafei(cargo). O Ideal eu já conhecia daqui, e certamente só o logo do carro mudou. O Grupo Effa esta esperando apenas a reação do mercado brasileiro, a chegada dos carros chineses. Aqui, a empresa que tem mais medo deles, é a GM, cujo presidente é de origem chinesa....
Abraço

Moriah

--Translation--
Right, there's another forum www.noticiasautomotivas.com.br where you can also reply to forums on cars. Here, in
Brazil, I only speak Portuguese, but my spouse is a Spanish teacher. I haven't learned because I'm too lazy . Really, Effa seems to be just an importer of Chang'he-Suzuki and Hafei(cargo). I already knew the Ideal was definetely only a rebadge. The Effa group is waiting only to see the reaction of the Brazilian market,to the arrival of two Chinese cars. Here, the company that is the most afraid is GM, of which the president is of Chinese origin....
Thanks
Old 03-29-2007, 11:48 AM   #7
martin_krpan
Your friendly Mod

martin_krpan's Avatar

4*real*Made_in_China, please provide us with English translation of your discussion with Moriah? It looks very interesting but unfortunatelly not all of us speak Portugese
martin_krpan is offline   Reply With Quote
Old 03-29-2007, 12:46 PM   #8
eddie
Senior Member

eddie's Avatar

translate this into English please.
Old 03-30-2007, 02:24 AM   #9
kkrit ilovewasa
Member

kkrit ilovewasa's Avatar

Effa Cargo 1.0

photo of its tail : http://cardatabase.net/search/photo_...682&size=large

photo of its face : http://cardatabase.net/search/photo_...683&size=large

I think that is Hafei Zhongyi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://www.hafeiauto.com.cn/Skin/hafei/cp-zhongyi.htm
http://www.hafeiauto.com.cn/Skin/haf...xinzhongyi.htm

In that pictures, I think that is not Xinzhongyi (new Zhongyi), that is Zhongyi

Last edited by kkrit ilovewasa; 03-30-2007 at 02:33 AM.
kkrit ilovewasa is offline   Reply With Quote
Old 03-30-2007, 06:11 AM   #10
4*real*Made_in_China
Senior Member

Default Translation

Translated!!!:d
Sponsored Links
Advertisement

Reply

Thread Tools