China Car Forums banner
81 - 100 of 378 Posts
Wauw, @kegare, geweldig! (m.b.t. postzegels)

Ik zie dat je behoorlijk actief bent op imcdb.org, zelfs op de Yeolnebeonjjae gyeoul-pagina's waar je de meeste screenshots hebt geplaatst. Jammer dat niemand die Noord-Koreaanse (?) sedan nog heeft geïdentificeerd.

Wow, @kegare, geweldig! (m.b.t. postzegels)

Ik zie dat je behoorlijk actief bent op imcdb.org, zelfs op de Yeolnebeonjjae gyeoul-pagina's waar je de meeste screenshots hebt geplaatst. Jammer dat niemand die Noord-Koreaanse (?) sedan nog heeft geïdentificeerd.
Bedankt, ik ben blij dat je ze leuk vindt! Ik beschouw die vreemde sedan als een van mijn beste vondsten tot nu toe in de DPRK-media. Er is ook dit futuristisch uitziende ding dat we nog niet hebben geïdentificeerd:

Image

https://imcdb.org/vehicle_1139723.html

De laatste postzegel (deel 7, nummer 5) is de eerste Chollima, de 9.11. De Chollima 84 (deel 2, nummer 5) is in feite een Chollima 90 of 903.
Bedankt voor de ID!
We hebben een aantal ongeïdentificeerde Sungris in deze documentaire, weet je toevallig de modelnamen? https://imcdb.org/movie_1004519373-Hanpyeongsaeng-inmindeulsog-eseo.html
Ook deze bus: https://imcdb.org/vehicle_1148911.html

Een opmerking over de Sungri 5-ton: de koplampen zijn afkomstig van Sinotruk.

Attachments

Hoewel het waar is dat Sŭngri de exacte L2 heeft gemaakt als 115 pk/5t en 102 pk/3t, heb ik een zoekopdracht uitgevoerd in MIIT via alle Howo 4-6 ton vrachtwagens en er was geen exacte match met de nieuwe 5t (model 2016). Dus, waarschijnlijk was dit specifiek voor de DPRK ontworpen? De nieuwe heeft wel significante verschillen met de L2 (de deuruitsparing, het patrijspoort, de hoek van de vensterbank, de naad boven de voorruit, etc.)

L2 gemaakt door Sŭngri:

Attachments

Discussion starter · #93 ·
Altijd blij met nieuw materiaal, Kegare.
1. De Sungri 58 met de ingebouwde koplampen is vreemd. Heb deze foto's van deze versie nog nooit gezien. Er lijkt een hele reeks van te zijn. De rijen suggereren zelfs 30 of 40 vrachtwagens. Het lijkt erop dat ze geen spatborden meer hadden en dat ze die hebben vervangen door iets heel simpels.
2. De cab-over-engine ziet eruit als een vrachtwagen van 4-6 ton (laadvermogen). Ik zou gokken op ongeveer de jaren 80. Waarschijnlijk slechts een prototype.
3. De torpedo-frontvrachtwagen lijkt veel op de vrachtwagens van het type 140 in China, die in de jaren 1970-80 in het hele land door vele fabrieken werden gemaakt, elk met zijn eigen versie. Waarschijnlijk slechts een prototype.
4. De minibus lijkt sterk op de Jipsan-minibussen, gemaakt in Chongjin.

Het spijt me dat ik niet meer kan zeggen. Zoals ik al eerder schreef, brengt elk nieuw stukje van de puzzel nieuwe vragen met zich mee.

Discussion starter · #99 · (Edited)
Zeer goed materiaal, Kegare, ik ben positief over het voertuig uit 1980, maar niet zo zeker over het voertuig uit 1972: het zou ook een Roemeense Carpati of Bucegi kunnen zijn. De foto is niet erg duidelijk en er is ook iets mis met de afmetingen, waardoor de neus van het voertuig te kort is. Ik heb de foto een beetje verlengd en hier een vergelijking met de Bucegi SR113.

Attachments

81 - 100 of 378 Posts